joi, 17 februarie 2011

PRIMĂ APROPIERE DE TĂBLIŢA ROTUNDĂ DE LA TĂRTĂRIA

1. Tipurile (câte feluri) de semne ar putea fi prezente.În mare două gategorii:                                       a).Litere, de genul


semnele H,D sau H,P şi
b).Icoane (icons),ieroglife (care au fost şi sânt extrem de derutante pentru privitorul neavizat), gen


 Semnele care reprezintă litere, au fost identificate cu mare certitudine ( printre altele, au fost folosite tot ca litere în diferite scrieri din lume şi în special Europa). De ex. de formele  



2. Sensul de parcurgere al tăbliţei.
Nu numai unul, ci mai mulţi cercetători din lume au încercat citirea tăbliţei.De exemplu maghiari:

Se pune problema de unde ar putea începe citirea ( în ce sens trebuie parcurs cercul). Majoritatea au ales o parcurgere în sens anteorar,  începând cu sfertul situat în dreapta-jos pe care l-au denumit şi numerotat cadranul1.De fapt sensul parcurgerii nu are o foarte mare importanţă,este ca şi cum ai spune cuiva o propoziţie punând cuvintele într-o anumită ordine sau în alta, până la urmă, cu oarece efort tot se va se înţelege mesajul. Alegem şi noi o asemenea numerotare a sferturilor sau cadranelor, fie ea:
                                                3       2
                                                    +
                                                4       1
3. Multiplele dificultăţi inerente şi legate de o eventuală încercare de citire.O citire unică, sigură este imposibilă, şi pentru că numai autorul ar putea-o confirma.
4. Câştigul obţinut şi rezultatul a 10 ani de muncă nu este spectaculos,dar este prezent, cuantificabil având oarece consistenţă, (o eventuală,teoretică şi posibilă consecinţă ar de genul cel puţin a recunoşterii acestuia şi nu neapărat a se impună în comunitatea ştiinţifică).Pot cel puţin demonstra că este scris.
5. Metode posibile de "antrenament",citiri de testare sau pentru "formarea mâinii" (de fapt a capului)
6. Aveţi fiecare dintre Dumneavoastră şansa şi posibilitatea reală de a analiza,studia,distruge sau crea, apoi eventual contribui, fiecare după posibilităţi.
7. Altfel, în condiţiile nefinalizării cu succes a cercetării,o posibilă continuă poveste fără sfârşit, un posibil subiect S.F. pentru prezent şi viitor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu