vineri, 4 martie 2011

TARTARIA - LYCIAN TABLET ?

Vom delimita următoarele arii (vezi referinţă orificiul),
     1   DDD   v  v     6                                                                                                                                                         ............         . o
      2    3     4    5     7
Despre limbile şi scrierile liciene şi cariene se cunoaşte foarte puţin, în special cele cariene, pentru care spre ex. nu se cunoaşte cu siguranţă semnificaţia unor semne.Citirea lor nu este accesibilă decât specialiştilor.
Cu toate acestea, îndrăznesc să spun că pare a fi o scriere anatoliană.Exemple de încercări de citire.        Dacă a fost folosită scrierea liciană, în tabelul următor avem semnele:

Vom avea,
1.EE      DDD?
2.G   3. KhKh   4.EE (AE?)  5.Mi  6.P,S,I,Kh  7.Kh-Kh,D-Kh?
Citire:
DDD? v-v? 1-2:EE-G 1-3:EEKh  4-5: EE-Mi   6.P-SI-Kh?                                D-Kh?
DDD? v-v?.....eeg,eek=EGO...      eemi=EIMI... PSiKh(e),PSiKh-Kh(o);PSiKh DKh
ego eimi psihe dak  "eu sânt suflet dac".....sau "eu sânt suflet fac"
Am mai găsit următoarele alfabete cariene, de care nu m-am folosit,


Folosind alfabetul carian: DDD? v- v?
1.Se 2.Ro 3.Va 4. Se? 5.Mi 6.PPYa 7. Vo?
1.2.Se-Ro 1.3.Se Ro-Va  4.Se  5.Mi  6.PP-Ya (EBB?) 7.Vo?
       sero...                       se rova         se mi          ppya/piya (Vo?)        
apăr,înconjur-înseriat/colier este scris este (al) meu     dau (?)
"eu dau al meu colier scris"
lic.pije:"a da",hit.pija:"a da" lic. si:"acesta,el"          (dak > lat. "fac")

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu